我想写我的故事。

  Magen  

Lorde的这张专辑真的很好听,我关注的两个曾经在一起的人现在分手了,我终于知道他们为什么都喜欢她这张专辑的歌,因为这些歌真的很适合孤独的时候听。

最近非常迷里面的Hard Feelings和The Louvre,无论是歌词还是编曲,都特别能让人沉浸其中。Hard Feelings就是写她分手之后的感受。

Cause I remember the rush, when forever was us
Before all of the winds of regret and mistrust
Now we sit in your car and our love is a ghost
Well I guess I should go
Yeah I guess I should go


当所有的遗憾和不信任开始前,所有的恋爱都是两个人内心怦然的美好吧,所谓的誓言与永恒,都是那么地好听。可无奈缘分尽了,所有的美好都变成了过眼云烟,所以我想我该走了。恋人的分手过程里,也许有人会死缠烂打,希望挽留,但我总觉得我不会那样。早点放手,早点解脱,因为他不再爱你,而只有你自己才会爱自己。

Hard feelings
These are what they call hard feelings of love
When the sweet words and fevers all leave us right here in the cold, oh oh
Alone with the hard feelings of love
God I wish I believed you when you told me this was my home, oh oh

 ……

When you've outgrown a lover
The whole world knows but you
It's time to let go of this endless summer afternoon


从前所有的甜言蜜语和热情似火,都消失不见,只留下心底那份冰冷刺痛的感觉。曾经的照片,动态,都被他们删去了,连关注都不再互相关注……但其实谁会还留着那些曾以为能恒久的瞬间呢,再看,不过都是空的罢了。虽然还记得我们怎么去逛商店、你怎么为我跳舞,但也不得不让这些回忆逐渐远离,我们也各奔东西。

Three years, loved you every single day, made me weak, 

it was real for me, yup, real for me

Now I'll fake it every single day 'til I don't need fantasy, 'til I feel you leave

But I still remember everything, 

how we'd drift buying groceries, 

how you'd dance for me

I'll start letting go of little things 'til I'm so far away from you, far away from you



评论
热度(3)
© Magen | Powered by LOFTER